Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Historie školství na Horažďovicku v letech 1845 - 1947
MOTL, Jan
Tato bakalářská práce se zabývá tématem historie školství na Horažďovicku v letech 1845-1947 a je rozdělena do dvou částí - teoretické a praktické. V úvodu teoretické části je zmíněna historie samotného města Horažďovice a jeho nejstarších dějin v oblasti školství. Na tuto kapitolu navazuje porevoluční vývoj školství v této oblasti od roku 1848 až do konce 2. světové války. Jsou zde zároveň popsány také lokální a světové události z této doby, které ukazují, jaký vliv měly na vývoj místního školství. Dále je popsán vývoj obecných a měšťanských škol na Horažďovicku, které v 19. století poznamenal největší rozkvět. Poslední kapitola je věnována Kongregaci školských sester, které mají v Horažďovicích sídlo jedné ze svých komunit a ovlivnily vývoj školství v této oblasti. Praktická část je zaměřena na kvalitativní analýzu obsahu školních kronik. Zkoumá zejména důvody vzniku, a vývoj počtu žáků, vybraného vzorku škol v určitých obdobích, které měly na vývoj zásadní vliv. Následně jsou položeny tři výzkumné otázky, které mezi sebou porovnávají informace, jak jsou podané v jednotlivých školních kronikách. Výzkumné otázky se zaměřují na roky 1939-1947 a zejména na vliv germanizace na horažďovické školství. V závěru práce je provedena diskuze, která je obohacena o vlastní názory autora.
Učitelé obecných a měšťanských škol v druhé polovině "dlouhého" 19. století. Teoretická a praktická příprava pro výkon povolání
Skuhrovská, Eliška ; Hnilica, Jiří (vedoucí práce) ; Parkan, František (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na podobu teoretické a praktické přípravy učitelů obecných a měšťanských škol na českém území v druhé polovině "dlouhého" 19. století. Seznamuje s dobovou legislativou, osnovami učitelských ústavů, obecných a měšťanských škol a zabývá se též soudobou metodologií vyučování, jejíž znalost byla podmínkou absolvování učitelských ústavů i následujících zkoušek způsobilosti. Tyto prameny jsou též propojeny s písemnou pozůstalostí a vzpomínkami pěti tehdejších učitelů. Klíčová slova učitelé, učitelské ústavy, zkoušky učitelské způsobilosti, obecné školy, měšťanské školy, metodické příručky

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.